SDG 16:
PEACE, JUSTICE, AND STRONG INSTITUTIONS

Promote peaceful and inclusive societies for sustainable development, provide access to justice for all and build effective, accountable and inclusive institutions at all levels

University Impact Ranking for SDG 16
U of Haifa 0/100 

25% of Universities =
50% of Universities = 
75% of Universities =
U of Haifa =
Top ranked University =

39.7
54.6
68.5
84.6
94.1

SDG 16 Highlights

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation

Search & Filter

  • Reset All

Intellectual Property (IP) and the Sustainable Development Goals (SDGs) in Extreme Conditions in Honor of Prof. Rochelle C. Dreyfuss

By: Minerva Center for the Rule of Law under Extreme Conditions, Faculty of Law and the Geography and Environmental Studies Department, University of Haifa
Published in:
SDGs : SDG 16  |  Units: Faculty of Law, University of Haifa;
World Intellectual Property Organization (WIPO);
The Center for Cyber Law & Policy;
Minerva Center for the Rule of Law under Extreme Conditions;
The Haifa Center for Law & Technology;
The Aptowitzer International Center for Risk, Liability, and Insurance;
Israel Patent Office;
Naschitz Brandes Amir  | Time: 2023 |  Link
Description: Between May 28-29, 2023, the Faculty of Law at the University of Haifa, together with the Haifa Center for Law and Technology at the University of Haifa (HCLT) and the Minerva Center for the Rule of Law under Extreme Conditions hosted an international conference under the title: “Intellectual Property (IP) and the Sustainable Development Goals (SDGs) in Extreme Conditions in Honor of Prof. Rochelle C. Dreyfuss”.
The conference was held in collaboration with the World Intellectual Property Organization (WIPO), The Center for Cyber Law & Policy (CCLP), the Israel Patent Office (ILPO), The Aptowitzer International Center for Risk, Liability, and Insurance, and the law firm Naschitz, Brandes, Amir & Co. (more…)

Library meeting with Amir Muhammad Sharif Odeh, the leader of the Ahmadiyya Islamic community in Israel

By: Mrs. Naomi Greidinger, Library Director
Published in:
SDGs : SDG 16  |  Units: Younes & Soraya Nazarian Library, University of Haifa  | Time: 2023 |  Link
Description: On June 14, 2023 a meeting was held at the Library Auditorium with Amir Muhammad Sharif Odeh – the Leader of the Ahmadiyya Islamic community of the Kababir neighborhood in Haifa. At the meeting, the Amir talked about the Ahmadiyya Islamic community in Israel and around the world and presented the basic principles on which the community is founded. (more…)

פרקטיקום – התמחות יישומית במגזר הציבורי

By: שלמה מזרחי
Published in: 205.2009
SDGs : SDG 16, SDG 17  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

שפה ומדיה

By: ארן ליביו
Published in: 208.7004
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: מטרת הקורס היא הקניית מושגי יסוד הנוגעים לקשרים שבין שפה ותקשורת, מתוךדרישות הקורס:התמקדות בדוגמאות רלוונטיות מתוך עולם (more…)

המגזין

By: נתנאל מרדכי משה שלומוביץ
Published in: 208.3291
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

כתיבה ועריכה עיתונאית – “הכרמלית”

By: מאיה הורודניציאנו
Published in: 208.2023
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: בקורס זה נלמד את יסודות העריכה והכתיבה החדשותית, תוך התנסות מעשיתדרישות הקורס:שבמסגרתה נייצר תכנים למגזין המקוון של החוק (more…)

דילמות עיתונאיות

By: נתנאל מרדכי משה שלומוביץ
Published in: 208.3293
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: העבודה העיתונאית אינה מדע מדויק, ולעתים קרובות מערבת דילמות מקצועיותואתיות בעלות השלכות מרחיקות לכת על החברה. בקורס זה נ (more…)

פוליטיקה ותרבות

By: אנבל הרצוג
Published in: 129.8108
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

סוגיות מתקדמות בדמוקרטיה מקומית

By: איתי בארי
Published in: 205.4493
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מחקר אמפירי במדע המדינה בעזרת R

By: סער אלון ברקת
Published in: 205.5538
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מנהל ציבורי בראייה השוואתית

By: ואלרי עופרה איסק
Published in: 205.4569
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מעגל המדיניות:מדידה והערכה חדשנות ויזמות

By: נעמי רבקה פריש
Published in: 205.4499
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מערכת פוליטית ישראלית

By: דורון נבות
Published in: 205.2501
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מבוא למינהל ציבורי

By: רותם מילר-מור אטיאס
Published in: 205.164
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: מטרת הקורס להקנות מושגי יסוד וכלי ניתוח להבנת תהליכי המינהל הניהולוההתנהגות הארגונית במערכת המינהל הציבורי. בקורס תוצגנ (more…)

מבוא לממשל ופוליטיקה

By: אביעד רובין
Published in: 205.1501
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מבוא למנהל ציבורי

By: איתי בארי
Published in: 205.1503
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מדיניות ציבורית- מתוקשב

By: ניסים כהן
Published in: 205.433
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מבוא ליחסים בינלאומיים

By: יובל פינקל
Published in: 205.1504
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

מבוא לכלכלה – חובלים

By: דנה נתן קרופ
Published in: 205.2504
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

לאומיות ודמוקרטיה: היבטים היסטוריים

By: איילת בנאי
Published in: 205.2151
SDGs : SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: השיעור ידון בהיבטים התיאורטיים והיישומיים המעשיים של תופעת הטרורבימינו. דגש מיוחד יינתן ללימוד הגישות המחקריות והאסכולות (more…)