SDG 4:
QUALITY EDUCATION

Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation

Search & Filter

  • Reset All

Association between the mother’s social cognition and the child’s social functioning in kindergarten: The mediating role of the child’s social cognition

By: Ziv Y., Arbel R.
Published in: International Journal of Environmental Research and Public Health
SDGs : SDG 04  |  Units: Education  | Time: 2020 |  Link
Description: Children’s ability to adjust to the social rules and expectations in the educational environment is of major concern to (more…)

Accountability and culture of school teachers and principals: An eight-country comparative study

By: Rosenblatt Z., Wubbels T.
Published in: Accountability and Culture of School Teachers and Principals: An Eight-country Comparative Study
SDGs : SDG 04  |  Units:   | Time: 2021 |  Link
Description: Accountability and Culture of School Teachers and Principals studies the degree to which teachers and principals in eigh (more…)

Reading Motivation in Kindergartners and 1st-Graders

By: Nevo E., Vaknin-Nusbaum V., Gambrell L.
Published in: Journal of Research in Childhood Education
SDGs : SDG 04  |  Units:   | Time: 2019 |  Link
Description: The current research examined age differences and developmental aspects associated with children’s early motivation to r (more…)

Supporting the development of students with disabilities in higher education: access, stigma, identity, and power

By: Shpigelman C.-N., Mor S., Sachs D., Schreuer N.
Published in: Studies in Higher Education
SDGs : SDG 04  |  Units:   | Time: 2021 |  Link
Description: Over the years, the evolution of student development theories has paved the way to include diverse students, including s (more…)

Triadic mentoring in early childhood teacher education: the role of relational agency

By: Ben-Harush A., Orland-Barak L.
Published in: International Journal of Mentoring and Coaching in Education
SDGs : SDG 04  |  Units: Education  | Time: 2019 |  Link
Description: Purpose: Current approaches to early childhood teacher education have moved from a view of student–teacher training as i (more…)

סביבה וחינוך לקיימות

By: דורית באום
Published in: 201.2002
SDGs : SDG 04, SDG 15  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description: שם הקורס בעברית: סביבה וחינוך לקיימותשם הקורס באנגלית: The environment and environmental education ________________מס’ (more…)

חינוך סביבתי כמנוף למעורבות סביבתית

By: דורית באום
Published in: 213.4129
SDGs : SDG 04  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: הקורס נועד לחשוף את הסטודנט למטרות החינוך הסביבתי ולכלים המשמשים לפיתו מנהיגות קהילתית-סביבתית. נושאי הקורס: חינוך סביב (more…)

עברית בתקשורת: סדנה לשיפור הכתיבה

By: אייל להמן
Published in: 208.1338
SDGs : SDG 04, SDG 16  |  Units: Social Sciences  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: השפה היא הכלי המרכזי שבאמצעותו מגישה התקשורת מידע לצרכניה. ככל שערוציהתקשורת מתרבים וכוח האדם המועסק בהם נעשה מגוון יותר (more…)

אסטרונומים ללא גבולות 

By: עדן אוריון
Published in:
SDGs : SDG 04, SDG 17  |  Units: Administration  | Time: 2022 |  Link
Description: עדן אוריון חבר בארגון שנקרא ״אסטרונומים ללא גבולות״ Astronomers Without Borders, שמאגד פעילות אסטרונומית לטובת הכלל מכ-5 (more…)

בריאות ונפש בהיבטים מגדריים

By: אפרת הדר
Published in: 212.1616
SDGs : SDG 05, SDG 03, SDG 04  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: מדוע ישנן בעיות נפשיות שונות, כמו דכאון וחרדה, השכיחות יותר אצל נשיםואילו בעיות אחרות, כמו תוקפנות ושימוש יתר בסמים ואלכ (more…)

סמינר מחלקתי חובה לשנה א

By: אור שרף
Published in: 211.1012
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08, SDG 10, SDG 11, SDG 13, SDG 16, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

התנסות מעשית

By: אור שרף
Published in: 129.8101
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08, SDG 09, SDG 11, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description:

סמינר מחלקתי-)חובה לשנה א'(

By: אור שרף
Published in: 211.1011
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08, SDG 10, SDG 11, SDG 13, SDG 16, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: במסגרת קורס זה יהיה על התלמידים להשתתף וגם לקחת חלק פעיל בכ-01מפגשים/פעילויות שיתקיימו מטעם החוג במהלך השנה. בכל סמסטר (more…)

כתיבה וויקיפדית

By: אור שרף
Published in: 211.1430
SDGs : SDG 04, SDG 09, SDG 10, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

אוכלוסיות בסיכון:מפגע האישי והחברתי

By: ריבי אפרת
Published in: 212.1612
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: קבוצות שונות באוכלוסייה, כגון נשים, מתמודדי-נפש, נכים, להט”בקים, נאבקותבהדרתן החברתית/ כלכלית/פוליטית/תרבותית אל שולי הח (more…)

לימודי תרבות: מבט על

By: אור שרף
Published in: 129.4002
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 10, SDG 11, SDG 16  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description:

סמינר מחלקתי-)חובה לשנה ב'(

By: אור שרף
Published in: 211.2060
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08, SDG 10, SDG 11, SDG 13, SDG 16, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description:

סמינר מחלקתי )חובה לשנה ב'(

By: אור שרף
Published in: 211.2061
SDGs : SDG 04, SDG 05, SDG 08, SDG 10, SDG 11, SDG 13, SDG 16, SDG 17  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 Second Semester |  Link
Description:

THE SEA AND SOCIETAL COLLAPSE

By: דוד פריזם
Published in: 120.2105
SDGs : SDG 04, SDG 11  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description:

פיניקית – שפה ותרבות

By: אוהד כהן
Published in: 103.3697
SDGs : SDG 04, SDG 11  |  Units: Humanities  | Time: 2021/2022 First Semester |  Link
Description: הפיניקית היא שפה שמית שדוברה בערי החוף, הנמצאות כיום בשטח לבנון וצפוןישראל. שפה זו היא מהקרובות לשפה העברית, וספרותה קר (more…)