פעילות מחזור ושימוש רב-פעמי באוניברסיטת חיפה

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

פעילויות נבחרות

פח כתום בשטח הקמפוס

תיאור

  • עמדות מחזור ומיקום פחים כתומים גדולים :

בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים כמו: פלסטיק מתכת וקרטוני משקה.  לחומרים אלה ייקח זמן רב להתכלות (עשרות עד מאות שנים!) אם בכלל אך הם ניתנים למחזור. כל אדם מייצר בממוצע 2 ק"ג פסולת ביום ופסולת האריזות תופסת בהטמנה נפח רב. בשנים האחרונות יש ביכולתנו להקטין את כמות פסולת האריזות שעוברת להטמנה, בעזרת שינוי קטן אך משמעותי של כל אחד ואחת מאיתנו והוא הפרדת האריזות והשלכתן למחזור.  כאשר האריזות נאספות בנפרד, פסולת האריזות מגיעה נקייה ככל הניתן לתחנת המיון וקל יותר להפריד אותו לטובת מחזור.  כשיש חומר גלם איכותי יש גם מי שיקלוט אותו ונוצר תהליך של כלכלה מעגלית, כאשר חומר הגלם לא מסיים את חייו בהטמנה אלא זוכה "לחיים חדשים".

לאחר שהתאמצתם, הפרדתם והשלכתם את האריזות בנפרד, האריזות יגיעו אל תחנות המיון משם הן מופנות אל מפעלי המחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.מצ"ב סרטון קצר המסביר מה "מרוויחים" מהפרדת הפלסטיק: https://youtu.be/uL3NCps6vOY

כחלק מיעד SDG 12 וכצעד ליישום שלו באוניברסיטה שלנו, ריכזנו עמדות מחזור במיקומים מרכזיים ברחבי הקמפוס וכמו כן הוצבו פחים כתומים גדולים באדיבות עיריית חיפה. מהיום קל יותר לכולנו להפריד אריזות, להגדיל את היקף מחזור הפסולת ולסייע בשמירה על הסביבה. למידע נוסף אודות סוגי פסולת המיועדים לפחים כתומים ומיקומם ברחבי הקמפוס ניתן למצוא באתר אגף התפעול של האוניברסיטה.

 

  • קפיטריות מעודדות שימוש בכוסות רב־פעמיות :

יוזמה חדשה של יחידת התפעול לקמפוס ירוק מעודדת את השימוש בכוסות רב־פעמיות  ב-9 קפטריות ברחבי הקמפוס. הקפטריה של אגודת הסטודנטים מעניקה הנחה אחוזים לשותים בכוס רב־ 50 של פעמית. אנו מקווים שספקי מזון פרטיים נוספים בקמפוס יאמצו את היוזמה.

צוות הפרויקט:

  • אגף התפעול, אוניברסיטת חיפה