Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

כל מטרות פתוח הקיימות באוניברסיטת חיפה

דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 1
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

35.4
47.7
59.5
62.6
92

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 2
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

31
46.6
59.8
67.8
90.6

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 3
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

38.2
54.2
67.9
83.7
94

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 4
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

36.7
48.9
61.6
79.6
92.3

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 5
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

33.8
45.5
57.7
75.9
80.3

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 6
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

32.4
45.9
59.5

92.7

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 7
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

38
51.6
61.6

85.8

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 8
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

41.2
54.3
64.8
75.7
83.7

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 9
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

30.4
48.2
70.8

100

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 10
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

35.7
49.2
62.1
73.3
92.1

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 11
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

36.1
50.5
66.2
85.8
93.4

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 12
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

38.1
55.7
69.3

93.4

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 13
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

30.1
44
58
43.2
92.8

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 14
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

33.1
48.3
63.3
83
96.2

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 15
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

34.1
48.4
65.4
82.5
97.4

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 16
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

39.7
54.6
68.5
84.6
94.1

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
דירוג ההשפעה של האוניברסיטה עבור SDG 17
U של חיפה 0/100 

25% מהאוניברסיטאות =
50% מהאוניברסיטאות =
75% מהאוניברסיטאות =
U של חיפה =
אוניברסיטה דירוג עליון =

36.7
53
70.3
83.3
98.8

עיקרי הדברים

Research
Research
Learning
Learning and Students
Public Engagements
Public Engagements
Operation
Operation
  • לאפס הכל

Association between the mother’s social cognition and the child’s social functioning in kindergarten: The mediating role of the child’s social cognition

מאת: Ziv Y., Arbel R.
פורסם ב: International Journal of Environmental Research and Public Health
תיאור: Children’s ability to adjust to the social rules and expectations in the educational environment is of major concern to המשך…

Between collaboration and conflict: the exploration of micropolitical processes during reform enactment in an Arab junior high school in Israel

מאת: Agbaria A.K., Daibes S., Muff A.
פורסם ב: Educational Review
תיאור: This article discusses a qualitative case study that investigated the micropolitical processes inside an Arab junior hig המשך…

Separatist biopolitics: the dual discourse of the vocational education policy in Israel

מאת: Haybi Barak M., Shoshana A.
פורסם ב: Journal of Vocational Education and Training
תיאור: This article offers a critical discursive analysis of the Israeli Ministry of Education’s renewed interest in vocational המשך…

University faculty attitudes and knowledge about learning disabilities

מאת: Lipka O., Khouri M., Shecter-Lerner M.
פורסם ב: Higher Education Research and Development
תיאור: Adults with learning disabilities (LD) constitute one of the fastest growing populations of students attending instituti המשך…

Open PISA: Dashboard for Large Educational Dataset

מאת: Kantor A., Rafaeli S.
פורסם ב: L@S 2020 – Proceedings of the 7th ACM Conference on Learning @ Scale
תיאור: International Large-Scale Assessments (ILSA) have a critical role in shaping education systems around the world. They im המשך…

Can leadership transform educational policy? Leadership style, new localism and local involvement in education

מאת: Gal-Arieli N., Beeri I., Vigoda-Gadot E., Reichman A.
פורסם ב: Sustainability (Switzerland)
תיאור: In the realm of new localism and collaboration, local educational policymakers are called upon for responsible community המשך…

Teacher Mentoring in Service of Preservice Teachers’ Learning to Teach: Conceptual Bases, Characteristics, and Challenges for Teacher Education Reform

מאת: Orland-Barak L., Wang J.
פורסם ב: Journal of Teacher Education
תיאור: Preservice teacher education programs worldwide are increasingly becoming field based with student teaching as the capst המשך…

Performance Funding and Management in Higher Education: The Autonomy Paradox and Failures in Accountability

מאת: Mizrahi S.
פורסם ב: Public Performance and Management Review
תיאור: Performance funding is a specific method to manage performance by tying public funding to performance rather than to inp המשך…

Gaming for peace: Virtual contact through cooperative video gaming increases children's intergroup tolerance in the context of the Israeli–Palestinian conflict

מאת: Benatov J., Berger R., Tadmor C.T.
פורסם ב: Journal of Experimental Social Psychology
תיאור: The effects of virtual cooperative video games have not yet been explored within the setting of hostile intergroup conte המשך…

Supporting the development of students with disabilities in higher education: access, stigma, identity, and power

מאת: Shpigelman C.-N., Mor S., Sachs D., Schreuer N.
פורסם ב: Studies in Higher Education
תיאור: Over the years, the evolution of student development theories has paved the way to include diverse students, including s המשך…

Accountability and culture of school teachers and principals: An eight-country comparative study

מאת: Rosenblatt Z., Wubbels T.
פורסם ב: Accountability and Culture of School Teachers and Principals: An Eight-country Comparative Study
תיאור: Accountability and Culture of School Teachers and Principals studies the degree to which teachers and principals in eigh המשך…

The “Bilingual Education” Policy in Xinjiang Revisited: New Evidence of Open Resistance and Active Support among the Uyghur Elite

מאת: Baranovitch N.
פורסם ב: Modern China
תיאור: The “bilingual education” policy in Xinjiang has been one of the most contentious policies implemented in the region in המשך…

Herbaceous vegetation enhancement increases biodiversity in a wine-producing vineyard in Israel, promoting shifts in agricultural practices in other vineyards

מאת: Shapira I., Rosenfeld A., Rothschild A., Ackerman M., Eshel G., Keasar T.
פורסם ב: Conservation Evidence
תיאור: We tested the effects of herbaceous vegetation enhancement on the abundance and richness of plants and arthropods in a w המשך…

Optimal nutrition care for all, from policy to action – A national nutrition program in Israel

מאת: Endevelt R., Kachal J., Zinger P., Doyev R., Goldsmith R., Grotto I.
פורסם ב: Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences
תיאור: Background Malnutrition is a significant public health problem which includes both ends of the nutrition spectrum, with המשך…

The significance of the morphometric and contextual variation in stone hewn mortars during the Natufian-PPNA transition in the southern Levant

מאת: Rosenberg D., Nadel D.
פורסם ב: Quaternary International
תיאור: Bedrock features such as hewn mortars and cup-marks are known around the world. In the Levant they first appear in Natuf המשך…

The agricultural landscape of Tel Burna: Ecology and economy of a bronze age/iron age settlement in the southern Levant

מאת: Orendi A., Smejda L., McKinny C., Cassuto D., Sharp C., Shai I.
פורסם ב: Journal of Landscape Ecology(Czech Republic)
תיאור: The Shephelah, known as the breadbasket of the southern Levant, is one of the more extensively investigated regions of t המשך…

Designing an agricultural vegetative waste-management system under uncertain prices of treatment-technology output products

מאת: Broitman D., Raviv O., Ayalon O., Kan I.
פורסם ב: Waste Management
תיאור: Setting up a sustainable agricultural vegetative waste-management system is a challenging investment task, particularly המשך…

Irrigated areas grow faster than the population

מאת: Puy A.
פורסם ב: Ecological Applications
תיאור: Unfolding regularities between population and irrigated agriculture might increase our capacity to predict their coevolu המשך…

Impact of dust storm on phytoplankton bloom over the Arabian Sea: a case study during March 2012

מאת: Bali K., Mishra A.K., Singh S., Chandra S., Lehahn Y.
פורסם ב: Environmental Science and Pollution Research
תיאור: Dust storms affect the primary productivity of the ocean by providing necessary micronutrients to the surface layer. One המשך…

Potentials and limitations for the identification of outdoor dung plasters in humid tropical environment: a geo-ethnoarchaeological case study from South India

מאת: Gur-Arieh S., Madella M., Lavi N., Friesem D.E.
פורסם ב: Archaeological and Anthropological Sciences
תיאור: Dung has been an important material used by humans since at least the early Neolithic Period. It accumulated within dome המשך…